Lubisz pizzę? Przypuszczam, że tak. To jedno z ulubionych dań miłośników dobrej kuchni na całym świecie. Jednak wielu z nas staje przed poważnym dylematem: jak delektować się tym włoskim specjałem, dbając o linię? Okazuje się, że można. O ile pączek czy frytki w wersji fit to „mission impossible”, o tyle pizza może być zdrowa. Wystarczy dobrać odpowiednie składniki. Sprawdź, jak przygotować pizzę w wersji fit!

[aktualizacja: 04’2021]

Na początek jedna, ważna informacja: pizza w wersji fit wcale nie musi być mniej smaczna od tej klasycznej. Wręcz przeciwnie! Połączenia smakowe, po które możesz sięgnąć, zachwycą nie tylko tych walczących o dobrą sylwetkę.

Włoską potrawą w bardziej dietetycznej wersji zajadać się będą nawet najbardziej zażarci miłośnicy ociekających tłuszczem fast-foodów. Co ważne, pizzę fit możesz przygotować samodzielnie w domu lub po prostu wybrać odpowiednią z menu dobrej restauracji. Na przykład takiej jak pizzeria “No To Tu” w Sopocie – wybór należy do Ciebie.

Pizza fit w wersji domowej. Po jakie składniki warto sięgnąć?

Coraz więcej osób decyduje się na samodzielne przygotowanie pizzy w domowym zaciszu. Nie ma się czemu dziwić – to zadanie prostsze do wykonania, niż się na początku wydaje.

A z czego przygotować pyszną pizzę w wersji fit? Wystarczy kilka prostych modyfikacji, by obniżyć jej kaloryczność. Możesz przykładowo:

  • zamienić mąkę „00” (drobno przemieloną) na tę z pełnego przemiału – np. orkiszową lub zmieszać mąkę z otrębami owsianymi czy pszennymi. Powstałe w ten sposób ciasto będzie pełnoziarniste, a co za tym idzie – będzie miało niższy indeks glikemiczny i znacznie więcej błonnika, który korzystnie wpływa na przemianę materii;
  • przygotować pizzę w stylu włoskim, czyli na cienkim cieście;
  • ograniczyć ilość sera – pomiń ten w rantach pizzy (albo całe ranty!). Koniecznie sięgnij po mozzarellę, a nie np. sery żółty – pamiętaj, że ta z mleka krowiego jest chudsza niż z mleka bawolic;
  • zastąpić tłuste, mięsne dodatki, np. salami, boczek czy kiełbasę warzywami. Świeży pomidor, papryka czy cebula dodadzą smaku, a jeśli potrzebujesz mięsa – zgrilluj pierś z kurczaka i dodaj ją do pizzy.

Wszystko to pozytywnie wpłynie na ostateczny efekt – także ten smakowy!

I jeszcze jedno: sosy do pizzy. Jeśli nie wyobrażasz sobie kawałka nieposmarowanego dodatkowo sosem, wybierz ten na bazie pomidorów a jeśli uwielbiasz czosnkowy – na bazie jogurtu naturalnego.

pizza w wersji fit

Pizza w wersji fit w restauracji? Jak najbardziej!

Oczywiście, że tak! I wcale nie musisz ze świecą szukać lokalu, który serwuje to włoskie. W miejscach takich jak np. Pizzeria “No To Tu” w Sopocie przyjrzyj się uważnie menu – możesz to zrobić także, zamawiając danie on-line. Na co zwrócić uwagę?

  • ciasto – wybieraj cienkie, a nie grube, amerykańskie;
  • dodatki – podobnie jak w pizzy domowej, pomiń tłuste dodatki mięsne. Zastąp je świeżymi warzywami, rybami, owocami morza czy chudym mięsem;
  • sosy do pizzy – klasyczny pomidorowy będzie lepszą opcją niż czosnkowy (o ile ten nie został przyrządzony na bazie jogurtu naturalnego).

I najważniejsze: rozmiar pizzy. W nadmiarze Twojej sylwetce (i zdrowiu) zaszkodzi nawet najbardziej dietetyczne danie. Jedz zatem z umiarem – dwa kawałki zamiast pięciu to naprawdę dobry wybór.

pizza w wersji fit

Zajrzyj także do naszego działu: DIETA

3 KOMENTARZE

Zapytaj lub skomentuj:

Napisz komentarz
Podaj swoje imię